reklama

Zlaté pondelky bez predsudkov

Ľudia bez domova to v dnešnej dobe nemajú ľahké. Ich osudy a životy sú pod rúškom tajomstva zväčša nepreskúmané a osobne nezaujímavé, každý má dnes predsa kopu svojich vlastných starostí. Dokedy budú pre nás jednou veľkou neznámou?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ich spôsoby komunikácie sú ale rôznorodé a vždy o kus kreatívnejšie. Pondelky sa stali mojimi zlatými pondelkami, vždy totiž natrafím na bezdomovcov. V krátkosti vám rozpoviem tri príhody ulice. Pravdivých príbehov plných reality a života na ulici.

Ako tak kráčam dlhou ulicou (pomaly sa stmieva), len pred sebou v diaľke registrujem matné pohyby. Náhodne pred kostolom sa len jeden muž začne prežehnávať. V rukách nesie igelitky a pristaví ma s prosbou o peniaze, že aby mal na ubytovňu, či náhodou nemám euro. Fúha, reagujem odmietavo, je mi ľúto, práve som si kúpila lístky na MHD. Bezdomovec odchádza bez úlovku a mňa sprevádza pocit výčitky aj keď som nemala drobné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po 15 tich minútach prechádzky natrafím na ďalšieho pána. Pri smetiakoch ma opatrne osloví so slovami

,, ja od vás nechcem peniaze" čo ma upúta, spozorniem a pristavím sa pri ňom. Lenže druhou vetou si to pán dosť pokazí ,, nemáte náhodou 20 centov"? No sorry, tak chcete peniaze alebo čo?

V treťom prípade je už večer a ja cestujem v MHD. Predo mnou sedí bezdomovec s ruskými črtami. Zaisto nebol triezvi, no zo všetkých bezdomovcov v doterajších mojich zážitkov najmilší. Zlatý pondelok naozaj nastal až v tomto prípade, kedy sa na mňa nenápadne otočí a podáva mi čokoládu. Bola som dosť v šoku, prvý krát čo odo mňa bezdomovec nič nepýta no na druhej strane dáva. Naozaj paradox, ktorý ma dostal a prikoval ku sedačke v električke. Na ponuku čokolády som reagovala rozpačito a odmietavo, nemôžem mu zobrať čokoládu, ktorú si bohvie ako dlho šetrí. Po chvíli si len bezdomovec pohmkáva, že bude mať meniny (niečo v takom zmysle - že je Jozef) Zaklincuje ma ďalšou ponukou keksu. Odvetím mu, že nech si ho radšej nechá na raňajky. Už musím vystúpiť a rozlúčiť sa. Poviem len dovi, načo zareaguje, že ahoj kočka :D naozaj ma rozosmial.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bol to fajn človek a to nielen on. Všetci traja páni mali svoju dôstojnosť, no v prvých dvoch prípadoch jemne podlomenú a naučenú pýtať si peniaze bez menšieho ostychu. Viete si ale predstaviť zo dňa na deň sa ocitnúť na ulici? Potom idú všetky fóry bokom a dôstojnosť tiež...no usúdťe sami.

Eva Soldanova

Eva Soldanova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Svetom kráčam s úsmevom bez poloprávd vo vrecku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSlovenskoNezaradenéPotulky OslomPurpurové veršeMulti Kulti

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu