reklama

Poriadok na nemeckej zebre

Poriadok v každom smere je v Nemecku badateľný každý deň. Následnými riadkami chcem poukázať na nemeckú mentalitu a na situáciu, ktorá ma v Deutschlande prekvapila. Takáto vec je pre nich úplne normálna a bežná...pre nás...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Pochopenie nemeckých občanov sa dá docieliť jedine kamarátstvom. Jeden chladný večer mi otvoril oči a zdvihol rešpekt k tomuto národu a pohľadu na kamarátstvo.

Ako tak svieti na prechode pre chodcov červená, vedľa mňa stojí kamarátka a odmieta prejsť na druhú stranu. Ja nechápem, žiadne auto nie je vidieť, dokonca ani v diaľke. No ja nezaváham a utekám na druhú stranu, odmietam totiž mrznúť.

Kamarátka Nemka radšej zmrzne na ostrovčeku a počká na zeleného panáčika. Tento moment ma nahneval a neveriacky som civela ako niekto v kose dodržiava dopravné značenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tu som si uvedomila, že dodržiavanie zákonov je pre Nemcov, prirodzená vec. Úplne banálna situácia a mne došlo, že Nemci stavajú na iných základoch ako Slováci.

Kamoška mi vysvetlila, že pokuta za porušenie tohto predpisu je 20 eur, na čo som zareagovala u nás tuším len 10 eur. Hej, no našťastie tam neboli Polizei a beztrestne som to prežila.

Nemecký poriadok a zmysel pre dodržiavanie zákonov ich poháňa dopredu. Naozaj len na jednom príklade nechcem moralizovať. Príde mi to k veci, pretože kým sa Slováci nenaučia rešpektovať menšie zákony, nenaučia sa byť fér ani v otázkach správneho nakladania Eurofondov a rozpočtu SR.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomila som si, že každý musí začať od seba. Keď zmeníš svoje správanie, môžeš ho zmeniť aj ku prospechu iných. Aj tým, že napríklad počkáš na zeleného panáčika.

Prajem veľa šťastia pri dodržiavaní zákonov a predpisov.

Eva Soldanova

Eva Soldanova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Svetom kráčam s úsmevom bez poloprávd vo vrecku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéSlovenskoNezaradenéPotulky OslomPurpurové veršeMulti Kulti

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu